+31 20-2612837

Home

AI-chatbots voeden met informatie, hoe doe je dat?

feb 15, 2019 door Nadia Wouters

AI Chatbots zijn inmiddels niet meer weg te denken als communicatiekanaal. Lees verder

5 goedkope manieren om te beginnen met live chat

jan 15, 2019 door Nadia Wouters

Als beginnende ondernemer kan het een goed idee zijn om klein te beginnen met live chat. Maar ook als je al een doorgewinterde ondernemer bent, maar net met live chat wilt beginnen te experimenteren kan het handig zijn om eerst met je tenen het water te voelen voordat je er in springt. Live chat is namelijk heel belangrijk in je communicatiemix. Je klanten houden ervan en je kan er meer omzet mee genereren. Dit zijn slechts twee van de vele voordelen van live chat. Wanneer je op zoek gaat naar live chat zijn er genoeg mogelijkheden die heel fijn zijn voor de portemonnee en die toch het werk gedaan krijgen. Voor ieder soort bedrijf is er iets te kiezen in de wereld van live chat, van low-budget tot zeer uitgebreid. En die low-budgetmogelijkheden delen we graag met je. Want niet iedereen is er aan toe om meteen all-in te gaan. 1. Skype Een bekend platform, maar misschien niet de eerste die bij je opkomt wanneer we het hebben over live chat: Skype. Skype is een handig platform om te gebruiken omdat vele van je klanten er al bekend mee zijn. En de regel van moderne klantenservice is: zoek de klant […] Lees verder

Hoe je het beste je chatteam kan managen

Je hebt live chat geïntegreerd in de communicatiemix van je bedrijf. Dus als het goed is weet je al dat je je nieuwe chatagents goed moet trainen en opleiden om je live chat zo effectief mogelijk te kunnen benutten. Daarna komt er een nieuwe uitdaging bij kijken: het managen van je team als deze groeit. Hoe zorg je ervoor dat je afdeling optimaal werkt en je alle chatagents efficiënt inzet? Bij live chatsoftware zit hiervoor vaak al het een en ander aan hulpmiddelen inbegrepen. Hieronder zie je hoe je die kan inzetten. Lees verder

Targeted live chat: wat en hoe?

mei 16, 2017 door Anthony Carter Tags: proactief chatten, trigger

We hadden het in ons blog al eens eerder over proactieve chat. Je weet wel, dat je contact opneemt met je websitebezoekers vóórdat zij met jou contact opnemen. Proactieve chat kun je ook meer gericht aanpakken: targeten. Dan screen je vooraf je websitebezoekers en neem je alleen contact op met een klein deel daarvan, zíj die voldoen aan een aantal eisen. Op die manier kun je effectiever communiceren, wat handig is als je bijvoorbeeld je live chat-kanaal specifiek voor sales inzet. Lees verder

Waarom je live chat ook buiten je kantooruren moet aanbieden

Live chat kan je klantenservice en verkopen een flinke boost geven, als je dit goed inzet. Een belangrijk onderdeel van het succes van je live chatkanaal is door deze ook buiten kantooruren om bereikbaar te maken. Want wanneer de meeste klantenservicemedewerkers naar huis gaan, doen jouw klanten hetzelfde. En pas dán hebben ze de tijd om andere dingen te doen, zoals winkelen, televisie kijken en contact opnemen met de klantenservice van bedrijven. Lees verder

Leadgeneratie: Hoe hou je de balans tussen kwaliteit en kwantiteit?

mrt 25, 2017 door Anthony Carter Tags: kwaliteit, kwantiteit, leads

We leven in tijden waarin leadgeneratie moeilijker en moeilijker wordt. De klant heeft het tegenwoordig vooral voor het zeggen en als bedrijf tast je veelal in het donker als het gaat om wat de klant denkt en zoekt. Hoe zorg je dan toch voor veel leads, die ook nog eens van hoge kwaliteit zijn? Hoe hou je die balans tussen kwaliteit en kwantiteit? Lees verder

Live chat automatiseren: doe het met mate

Hier vertelden we je nog over wat proactieve live chat is en dat het automatiseren ervan belangrijk is. Als een soort vervolg op dit artikel schrijven we nu een soort tegenartikel, waarin we je de andere kant van het automatiseren van live chat laten zien. Waar we ons eerst richtten op hoe je het wél moet aanpakken, kijken we nu even naar hoe je het beter níet kunt doen. En dan richten we ons puur en alleen op het automatiseren ervan. Lees verder

Boze klant aan de andere kant van de chat? Zo handel je het netjes af

Net als bij elke andere vorm van klantenservice kun je bij live chat ook te maken krijgen met boze klanten. Maar net als bij elke andere vorm van klantenservice zijn er manieren om daar goed mee om te gaan. Want live chat is juist bedoeld om extra service aan je klanten te geven, niet om ze weg te jagen. Dus wat doe je als je met een ontevreden persoon aan het chatten bent? Deze tips van LiveChat Pro opvolgen! Lees verder

Hoe live chat bijdraagt aan klanttevredenheid in ‘the Age of the Customer’

Je hebt vast wel eens op een zakelijke manier met live chat te maken gehad. Misschien heb je een keer een website bezocht waar in een chatvenster vriendelijk aan je gevraagd werd of je hulp nodig had met het maken van een keuze. Of misschien heb je er wel eens een Frankwatchingartikel over gelezen. Live chat is in ieder geval zeker een goede toevoeging in je klantenservicemix in een tijd dat de klant steeds meer de touwtjes in handen krijgt. Lees verder

Wat is proactieve live chat?

dec 04, 2016 door Anthony Carter Tags: proactief chatten

De bereikbaarheid van Nederlandse websites via live chat is in 2016 ten opzichte van de twee voorgaande jaren verbeterd. Daarom is het tijd om eens te kijken naar een belangrijk aspect van live chat. Eerder vertelden we je al hoe je je live chat kanaal kan boosten om tot betere resultaten te komen. Een van de tips die we je daar gaven was om je klanten actief aan te spreken. Proactieve chat, dus. Wat houdt dat precies in, hoe doe je dat en wat kan je met proactieve live chat bereiken? Lees verder